KITAB
MAKNA
SIRRI
(KAHANAN
RASA ING BATHIN)
Susunan Syaikh Muhammad Siroj Al-Arif
Penterjemah
Dr.
Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Kawedalaken
Dening
MAJELIS
ZIKIR SYAIKH ABDUL QADIR AL-JAILANI
Alamat: Jl. Masjid Baitul Makmur Sekardangan RT. 03
RW. 09 Papungan Kanigoro Blitar Kode Pos 66171
|
MUQODIMAH
Kabeh
puji amung kagungane Gusti Allah Kang Ngeratoni ngalam kabeh. Shalawat lan
salam mugo-mugo tetep kalimpahaken marang Kanjeng Nabi Muhammad SAW, para ahli baite,
sahabate, lan pengikute tuwin umate kabeh. Amma
Ba’du.
Kitab
meniko terjemahan saking “Kitab Hakekatul Ma’arif” kang kasusun dening Syaikh
Muhammad Siroj Al-Arif Ibnu Syafii ingkang wonten Bendosari, Keras, Kediri.
Kitab meniko mengku enem kitab, inggih meniko:
1.
Kitab Bahrul Lahut
2.
Kitab Makna Sirri
3.
Kitab Insan Kamil Awwal
4.
Kitab Insan Kamil Tsani
5.
Kitab Mirqod
6.
Kitab Majnunulloh
Inggih
enem kitab kang kakumpulaken wonten Kitab Hakekatul Ma’arif meniko ingkang
badhe kawulo terjemahaken kanthi bertahap. Mugi-mugi Gusti Allah paring berkah
lan manfaat dateng terjemahan kawulo.
Blitar,
29 Agustus 2004
Pemangku
Majelis Zikir Syaikh Abdul Qadir Al-Jailani
Dr.
Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Bismillahirrohmanirrohim
Kabeh puji iku amung
kagungane Alloh Kang Mangerani Alam kabeh. Sholawat lan salam mugi tetep
kalimpahaken ing atase Kanjeng Nabi Muhammad SAW kang dadi luwih mulyo-mulyone
para utusan, lan mugi sholawat lan salam tetep kalimpahaken dumateng keluargane
lan sahabate kabeh. Amma Ba’du.
Iki minongko kitab cilik
(Risalah) lan ingsun arani kelawan “Kitab Makna Sirri” ing ndalem
mertelakake carane makrifat marang Gusti Alloh ing atase dalan kang wus den
ambah para Nabi lan para Wali. Lan iyo ikilah dalan, iyo dalan kang bener/jejeg
(Shiroth Mustaqim). Lan sopo wonge ngambah liyane dalan iki, kang wus
den lakoni para Nabi lan para Wali, mongko wong iku kesasar, tegese luput
carane makrifat.
Hai eling-eling Wongkang
Podo Bronto marang dalane makrifat ing sejatine Alloh, ngertiyo siro setuhune
Alloh iku mbarengi ing siro kabeh (Innalloha Ma’akum) lan
setuhune Alloh iku nglimputi ing siro kabeh (Innalloha Muhithun Bikum).
Dene olehe carane mbarengi Alloh ing siro iku koyo olehe mbarengi uyah lan
asine, kelawan sekirane ora pisah opo uyah lan asine babar pisan. Dene dalil
kang nuduhake kelawan carane olehe mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh ing siro
iku dawuhe Alloh Ing Al-Qur’an: “Wallohu Ma’akum Aina Maa Kuntum”,
artine: “Sejatine Alloh iku mbarengi ing siro kabeh ing ngendi enggon ono
sopo siro kabeh”. Dene carane olehe nglimputi (Ikhathoh-e) Alloh iku
koyo olehe nglimputi perkoro Kang Den Sifati (Mausuf) kelawan Sifate,
lan koyo olehe nglimputi Segoro kelawan Ombak-e, kelawan sekirane ora biso
dibedakake sebab bangete olehe nglimputi Gusti Alloh marang siro. Lamun olehe
nglimputi Alloh iku den kiro-kiroake wenang dibedakake, mongko ora ono jeneng
Alloh iku Moho Nglimputi.
Ahli Ilmune Gusti Alloh
dawuh: Sejatine kawulo iku mung koyo umpamane Iwak, lan sejatine Alloh iku koyo
umpamane Segoro. Malah-malah, Iwak iku ora ketingal ing ndalem Segoro, kejobo
amung Segoro-ne kang ketingal. Lan mengkono-mengkono iku isyaroh kelawan carane
olehe nglimputi Alloh marang sekabehane Alam kabeh, sekiro wujude Alam iku ora
biso ketingal, balik kang ketingal iku amung wujude Alloh bloko. Wong Ahli
Makrifat ing Sejatine Alloh dawuh: Luwih utamane Iman ing sejatine Alloh iku:
1. Yento ngerteni siro yen
sejatine Alloh iku mbarengi ing siro. Kerono dawuhe Alloh ing Al-Qur’an: “Wallohu
Ma’akum Ainama Kuntum. Wallohu Ta’maluna Basyir”, artine: “Sejatine
Alloh iku mbarengi ing siro kabeh ing ngendi enggon siro kabeh. Lan sejatine
Alloh iku ngerti marang barang-barang kang siro lakoni kabeh”.
2. Yento ngerteni siro yen
Alloh iku nglimputi ing siro lan nglimputi ing sekabehane barang kang dumadi.
Kerono dawuhe Alloh ing Al-Qur’an: “Innalloha Ala Kulli Syai’in Muhith”,
artine: “Sejatine Alloh ing atase saben-saben barang kang dumadi iku Moho
Nglimputi”. Tegese, sejatine Alloh iku nglimputi ing atase sekabehane
barang kang dumadi.
Wong Ahli Makrifat Kang
Sampurno dawuh: Ngertiyo siro, saktemene Alloh iku nglimputi ing siro lan
saktemene Alloh iku mbarengi ing siro kelawan langgeng (Daim) ing ndalem
sekabehane tingkah siro ing ndalem dunyo lan akhirot. Dene lamun ditakoni siro:
“Piye carane Alloh iku nglimputi kelawan sekabehane barang dumadi lan ugo
olehe mbarengi sekabehane barang kang dumadi?. Padahal Alloh iku ora keno
diserupakake ing suwiji-wiji (Laitsa Kamistlihi Syai’un)?” Mongko
njawabo siro: “Iyo, yen saktemene Alloh iku ora keno diserupak ake ing
suwiji-wiji. Mongko sopo wonge iktikade ora koyo mengkono iku mau, mongko
temen-temen kafir lan kesasar dalane makrifat marang sejatine Alloh. Kerono
saktemene mengkono-mengkono (Gusti Alloh ora keno den serupakake ing
suwiji-wiji) iku dadi asale Iktikad (Ashlul I’tiqod), asale Iman (Ashlul
Iman), asale Makrifat (Ashlul Makrifat) ing sejatine Alloh.”
Lan iktikad kang koyo
mengkono kasebut, arepo yento ngerteni siro kelawan carane olehe nglimputi (Ikhatoh-e)
Alloh marang sekabehane makhluk. Lan yento arepo ngerteni siro kelawan olehe mbarengi
(Ma’iyah-e) Alloh marang sekabehane makhluk. Lan mengkono iku Asale Iman
(Ashlul Iman). Lan iktikad siro “Laitsa Kamislihi Syai’un”
(Tegese; Gusti Alloh ora keno den serupakake suwiji-wiji) iku jalaran carane
olehe nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh marang sekabehane barang kang dumadi,
lan carane olehe mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh marang barang kang dumadi
iku ora podo karo olehe mbarengi barang kang dumadi sertane barang kang dumadi
kang weneh.
Ngertiyo siro, saktemene
wajib kanggo wong-wong kang makrifat sempurno kang nduweni akal (Al-Arif
Al-Kamil Al-Aqil) arep yento lumaku ing atase dalane makrifat marang
sejatine Alloh kang bener. Yoiku, kang dhohire dalan iku nglakoni Syareat,
lan bathine dalan iku nglakoni Hakekat. Lan iyo ikilah dalane
Kanjeng Nabi Muhammad SAW lan Panjenegane diperintah Alloh ngajak umat menungso
ngambah dalan iku mau. Sopo wonge cecekelan utowo tetanggenan kelawan dalane
Kanjeng Nabi Muhammad SAW, mongko temen-temen biso teko (Wushul) maring
ngaweruhi sejatine Alloh. Lan anane wong iku dadi Ahli Surgo. Lan sopo wonge
ngambah dalan liyane dalane Kanjeng Nabi Muhammad SAW, mongko tumibo ing
kesasar (Dholal) saking dalane makrifat ing sejatine Alloh kang bener.
Lan anane wong iku dadi Ahli Neroko Jahanam.
Lan kerono arahe
penjelasan kang wus kasebut ing nduwur, nuli wong Ahli Makrifat dawuh: “Sekabehe
syareat kang tanpo nganggo hakekat iku kosong (Athilah). Lan sekabehe hakekat
kang ora nganggo syareat iku rusak (Bathilah)”. Mongko wajib kanggone wong
yento ngumpulake karo-karone (Syareat lan Hakekat) kerono
saktemene mengkono iku dadi sempurnane makrifat.
Ono dawuh maneh: “Sopo
wonge nganggo Ilmu Fikih nanging ora nganggo Ilmu Tasawuf, mongko temen-temen
Fasik/Rusak. Lan sopo wonge nganggo Ilmu Tasawuf nanging ora nganggo Ilmu Fikih,
mongko temen-temen dadi Kafir Zindik/Ahli Kebatinan bloko”. Iyo Kafir
Zindik yoiku wongkang gegondelan Bathin, nanging ora gegondelan Dhohir.
Mengkono iku podone wong kang ora biso mbedakake antarane Penggawene Kawulo
lan Penggawene Gusti, lan ora biso mbedakake antarane Halal lan Harom.
Jalaran nekodake ing Bathin yen kabeh kuwi Penggaweane Alloh (Fi’lulloh),
lan kersane (Irodat-e) Alloh bloko. Mongko wongkang mengkono iku diarani
wong kafir kang nyoto. (Catetan Penterjemah: Kafir iku wongkang isih
kotor akal budine. Yen nemu istilah “Kafir” ing ndalem kitab iki, kudu tansah
eling “Syair Tanpo Waton” sing intine kudu nggoleki utowo nggatekne Kafire
Dhewe, dudu nggoleki/nggatekne Kafire Liyane). Dene sopo wonge nganggo Ilmu
Tasawuf lan Ilmu Fikih, mongko temen-temen bener carane makrifat.
Syaikh Junaidi Al-Bagdadi
dawuh: “Thoriqoh utowo Dalan-ku iki dalan Tasawuf kang den kuwati kelawan
Kitab Al-Qur’an lan Al-Hadist”. Syaikh Muhammad Ibnu Fadlulloh dawuh: Sopo
wonge ngarepake teko (Wushul) marang sejatine Gusti Alloh, mongko
netepono marang manut Kanjeng Nabi Muhammad SAW ing ndalem Dhohir lan Bathin,
ing ndalem Amal lan Ilmu-ne. Sebab Kanjeng Nabi Muhammad SAW iku
luwih sempurnane makhluk lan luwih utamane makhluk. Lan ngibadahe Kanjeng Nabi
Muhammad SAW iku luwih sempurno. Lan ojo mamang, yen saktemene Kang Den Enut (Math’buk)
iku luwih utomo tinimbang Kang Manut (Tabik). Lan luwih utamane ngamal
iku yento dilakoni kanthi Ikhlas. Jalaran setuhune para Nabi, poro Wong Ahli Makrifat,
lan poro Wong Sholeh, iku amale podho Ikhlas marang sejatine Alloh, ora kerono
dunya, lan ora kerono Akhirot.
Dene iktikade wong ahli
makrifat kang sempurno (Al-Arif Al-Kamil) iku yento ora nduweni ngerti
babar pisan kejobo Alloh dhewe kang nduweni ngerti. Kerono saktemene wongkang
makrifat kang sempurno (Al-Arif Al-Kamil) iku ora weruh utowo ningali
ing suwiji-wiji, kejobo ningaline mung ing Alloh. Jalaran wong makrifat kang
sempurno (Al-Arif Al-Kamil) iku wus Fana’ (Sirno) ing
ndalem sejatine Alloh lan wus Baqo’ (Tetep) ing ndalem sejatine
Alloh. Mongko dadi ono sekabehe perkoro iku:
Billah : Kelawan Qudrat &
Irodate Alloh
Fillah :
Ing ndalem Qudrat & Irodate Alloh
Alalloh : Ing
atase Qudrat & Irodate Alloh
Indalloh :
Mungguhe Qudrat & Irodate Alloh
Ma’alloh :
Mbarengi Qudrat & Irodate Alloh
Minalloh : Saking Qudrat &
Irodate Alloh
Ilalloh :
Bali marang Qudrat & Irodate Alloh
Sebab Alloh iku Dzat Kang
Ngawiti sekabehane barang kang dumadi lan Dzat kang Mungkasi sekabehane barang
kang dumadi. Lan dadi wong ahli makrifat kang sempurno (Al-Arif Al-Kamil)
iku yento dhohire iku Dhohire Alloh, kelawan sekirane dheweke nduweni
budi pekerti (Akhlak) kelawan budi pekertine (Akhlak-e) Alloh.
Lan nduwe penggawean iyo kelawan penggaweane Alloh. Lan nduwe bathin iyo
kelawan tetep kelawan sejatine iku Bathine Alloh, saking sekirane kabeh
perkoro iku kabeh Saking Alloh (Minalloh) lan bakal bali Marang
Alloh (Ilalloh).
Ngertiyo siro, saktemene Kawulo
iku ngenggoni ing Panggonane Jasad (Manzilatul Jasad), dene Alloh
iku ngenggoni ing Panggonane Roh (Manzilatur Roh). Tegese
ngertiyo siro, saktemene sekabehe Penggawene Kawulo (Fi’lul Abdi)
mungguh Dhohire iku mengku kelawan penggawene Kawulo Dhewe. Lan mungguh
sejatine saktemene kabeh perkoro iku ora liyo mung metu songko Kuasane Pengiran
(Qudrotur Rabb). Lan Kuasane Pengiran (Qudrotur Robb), Kersane
Pengiran (Irodarur Robb), Kang Gawe (Fa’il), Kang Den Gawe (Maf’ul),
lan sekabehe penggawe iku kabeh mung Alloh Dhewe. Alloh iku Dhohir Bathin,
Awwal Akhir, lan iyo Alloh iku kang ngumpulake ing atase Lelawanan Loro,
kerono suwiji-wiji iku ora iso mbandingi ing Alloh (Laitsa Kamislihi
Syai’un).
Sayyidina Ali dawuh: “Semut
iku ora biso obah kejobo kelawan izine Alloh”. Kanjeng Nabi Muhammad SAW
dawuh: “Sopo wonge ngerti ing Awake Dhewe, mongko temen-temen ngerti ing
Pengirane. Sopo wonge ngerti ing Pengirane, mongko temen-temen bodho ing Awak
Dhewene. Sopo wonge bodho ing Awake Dhewe, mongko temen-temen bodho ing
Pengirane. Sopo wonge ora ngerteni ing Awak Dhewene, mongko temen-temen ora
ngerteni ing Pengirane. Sopo wonge ora ngerteni ing Pengirane, mongko
temen-temen Kafir”. (Dulur, ningalono siro ing Catetan Penterjemah
ing halaman 7 (Pitu), ojo gampang ngafirne liyane, kudu nggoleki kafire dewe.
Wonten Syair Tanpo Waton kasebut: “Kafire dhewe nggak digatekne, yen
isih kotor akal budine.”).
Mongko ngertiyo siro,
saktemene sekabehe kang wus kasebut iku mung isyaroh lan tepo tulodo. Mongko
saktemene ora bakal ngerteni ing Rasa Sejati Kang Edi (Sirrun
Nafis) kejobo mung wongkang keparingan pitulung (Inayah/Taufiq)
saking Alloh, lan wongkang den trisnani Alloh (Mahbubulloh). Lan
saktemene Rasa Sejati ne (Sirri-ne) wong iku mau iyo Rasa Sejati-ne (Sirri-ne)
Alloh. Koyo dawuhe Alloh: “Al-Insanu Sirrii Wa Ana Sirruhu Wa Mahbubuhu”,
artine: “Menungso iku Rasa Sejati Ingsun, lan Ingsun iku Rasa Sejatine
Menungsa lan kang den tresnanine menungso”.
Wal Khasil, saktemene
kabeh barang kang dumadi iku sejatine Kenyataane Alloh Kang Haq (Dhohirul
Haq) kang pertela. Dene sifate Alloh iku ora ono kang mbandingi ing
suwiji-wiji (Laitsa Kamistlihi Syai’un). Dene nyatane sifate
Alloh iku nyatane kabeh barang kang dumadi kabeh. Dene kabeh barang kang dumadi
iku sejatine Dudu Dzat lan Dudu Liyane Dzat (Laa Hiya Dzat Wa Laa
Ghoiruhu). Mongko netepono siro ing Bingung (Tahayyur) ing
maqom/tingkatan iki. Kang aran Bingung (Tahayyur) iyo ikulah jeneng
mangerteni (Makrifat-i) ing sejatine Alloh. Kerono arahe iki, Kanjeng
Nabi dawuh ing ndalem munajate: “Allohumma Zidnii Tahayyuro”,
artine: “Duh Gusti Alloh, kulo aturi nambahi kebingunan Tuan ing kawulo”.
Kang den karepake kelawan
menungso kang sempurno (Insan Kamil) ing ndalem dhawuhe Alloh “Al-Insanu
Sirri” (Menungso iku Rasa Sejati Ingsun) ing ndalem setengahe
piro-piro Rasa iyo iku manungso kang sampurno (Insan Kamil), dudu
manungso kang kurang (Insan Naqis). Manungso kang kurang (Insan Naqis)
yoiku sejatine manungso kewan kelawan nganggo rupone menungso. Manungso kang
sempurno (Insan Kamil) iku menungso kang ora tau lali (Ghoflah)
marang Gusti Alloh ing ndalem atine, tansah langgeng olehe Eling, koyo-koyo
sejatine Alloh iku wujud ing ndalem atine wongkang makrifat, kelawan sekirane
saktemene Wong Ahli Makrifat iku ngerteni ing sejatine Alloh lan ora lali
saking Alloh. Mongko nuli sejatine Alloh Kang Haq iku dadi Rasa Sejatine kawulo
kuwi mau, kelawan angen-angen kang den khususne. Mongko wongkang iku mau ngerti
ing sejatine Alloh kelawan Kahanan Welas Asih (Ainur Rohmah) lan Kahanan
Kabegjan/Kebahagiaan (Ainus Sa’adah), lan wong iku ngrekso ing
ndalem sekabehe perkorone lan wolak-walike tingkahe atine. Mongko kawulo mau dadi
tepo tulodo saktemene Dheweke dadi Rasa Sejatine Alloh (Sirrulloh)
saking piro-piro Rasa Sejatine (Asror-e) Alloh.
Pepiling (Tambih): Lamun ngarepake siro ing
dadi Ahline Alloh kang ngerteni sejatine Alloh (Ahlulloh Al-Arif Billah),
mongko: (1) Ketungkulo siro maring mengkono-mengkono Eling carane olehe
mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh kang wus kasebut; (2) Ketungkulo siro maring
mengkono mengkono Eling olehe carane nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh kang
wus kasebut, kelawan sekirane ora ninggal ing loro-lorone (Ma’iyyah lan Ikhatoh)
kelawan babar pisan. Lamun wong iku ninggalake ing loro-lorone (Maiyyah
lan Ikhatoh), mongko wong iku dudu jeneng wongkang ngerti sejatine Alloh
kang sampurno. Jalaran saktemene wong kang weruh sejatine Alloh kang sempurno (Al-Arif
Al-Kamil) iku yento biso ngumpulake antarane ketungkul loro (yakni: Ma’iyyah
lan Ikhatoh).
Ngertiyo siro, saktemene
pengertiane ngerti/weruh ing sejatine Alloh (Makrifat Billah) iku arepo
yento ngerteni siro ing carane olehe nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh lan
carane olehe mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh. Kerono saktemene ngerteni
kelawan carane olehe mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh iku dadi Ibune
Makrifat marang Alloh (Ummul Makrifat Billah). Lan saktemene
ngerteni olehe carane nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh iku dadi Bapake
Makrifat marang Alloh (Abul Makrifat Billah).
Ngertiyo siro, tatkalane
ngarepake siro ing ngerteni kelawan parek-e utowo cedek-e Alloh (Qurbillah),
iku yento arep ngerteni siro kelawan olehe nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh
lan olehe mbarengi (Ma’iyyah-e) Alloh. Sopo wonge ora ngerteni ing olehe
carane nglimputi (Ikhatoh-e) Alloh lan olehe mbarengi (Ma’iyyah-e)
Alloh, mongko wong iku temen-temen ora ngerteni cedek-e utowo parek-e Alloh.
Padahal saktemene Alloh iku parek utowo cedek marang siro. Wong Ahli Makrifat
dawuh: Piro-piro sebab uripe atine wongkang ngerti ing sejatine Alloh iku yento
kelawan lantaran ketungkul loro-lorone (yakni: ing Ma’iyyah lan Ikhatoh).
Mongko nuli ngerteni yen saktemene Alloh iku Luwih Parek utowo Luwih Cedek
marang wong-wong ahli makrifat tinimbang karo otot gulu iring (Aqrobu
Ilaihim Min Hablil Warid).
Syaikh Ahmad Bin
Athoillah As-Sakandari dawuh: Ngertiyo siro kelawan parek-e utowo cedek-e Alloh
iku kelawan lantaran olehe nyekseni/ngerteni siro yen saktemene Alloh iku
mbarengi ing siro lan nglimputi ing siro, ing ndalem dunyo lan akherot, kelawan
sekirane ora biso mbedakake utowo misahake siro babar pisan. Balik sejatine
Alloh iku mbarengi ing siro (Allohu Ma’aka) lan nglimputi ing siro (Mukhitun
Bika) saking sakdurunge wujud siro. Dene sempurnane kabegjane/kebahagiaane
(Sa’adah-e) kawulo kang ngambah dalane makrifat iku yento ora
nggantungake atine ing sakliyane Gusti Alloh. Lamun ora mengkono, mongko wong
iku terhijab utowo kaling-kalingan (Mahjub) lan adoh (Ba’id)
saking Alloh. Mongko wong iku ora dadi wongkang sampurno, lan ora biso tetemu (Wushul)
marang Alloh. Mongko atine wong ahli tasawuf kang ngerteni sejatine Alloh iku
ora nggantungake atine ing sakliyane Pengirane, ugo ono ing dunyo lan ing
akherot.
Mongko kerono arahe
mengkono-mengkono kasebut ing nduwur kabeh, setengahe piro-piro wongkang ngerti
sejatine Alloh dawuh: “Dunyo iku harom kanggo Ahli Akherot. Lan Akherot iku
harom kanggo Ahli Dunyo. Lan karo-karone (Dunyo lan Akherot) iku harom kanggone
Ahline Alloh (Ahlulloh)”. Lan setengahe Wong Ahli Makrifat dawuh: “Ahli
dunyo iku diladeni karo wongkang podo ngawulo. Ahli akherot iku den ladeni karo
wong-wong kang merdeko lan wong-wong kang gedhe kabeh. Ahli Gusti Alloh
diladeni karo piro-piro Ratu lan piro-piro Sulthon”.
Mugo-mugo Gusti Alloh
tansah ngapuro marang kulo lan sedoyo umat Islam lanang lan wadon, wong-wong
iman lanang lan wadon, kang isih urip lan kang wus mati. Amiin. Wus tamat
terjemahipun Kitab Makna Sirri, mugo-mugo Gusti Alloh paring berkah lan manfaat
dumateng terjemahan puniko. Soho mugo-mugo terjemahan kitab puniko saget
ndadosaken beninge manah ingkang kadamel manembah marang Gusti Alloh Kang Moho
Murah. Alhamdulillahi Robbil Alamin.
PENUTUP (KHOTIMAH) KANG WIGATOS
Dr. Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Perlu dipun sumerapi lan
dipun mangertosi bilih Kitab Hakekatul Ma’arif kang mengku enem kitab meniko
rumiyen saking panjenenganipun Syaikh Anshor Muhammad ingkang ugi dados Mursyid
Thoriqoh Sathoriyah. Syaikh Anshor Muhammad Pamengku Pondok Pesantren Nur
Mambaul Hisan Sembon Kanigoro Blitar meniko biasane mahos kitab meniko setiap
Malam Jumat wekdalipun dalu sak sampunipun jam kalih welas dalu. Amargi
punopo?. Mahos kitab meniko kedah kanti beninge ati supados mboten salah dalane
makrifat marang Gusti Alloh. Mulane dipun pilih wekdal dalu meniko ibarat penempuh
Jawi “Surub Kayon” ateges wekdal ingkang sahe tumurune Wahyu Ilahi.
Inggih meniko, wekdal ingkang ndukung Heneng, Hening, Eling, lan Waspada-ne
manah tumprap penempuh dalan.
Rikolo semanten, kawulo
nate sowan lan ambeguru dateng Syaikh Anshor Muhammad kaliyan Mbah Haji
Muhammad, Mbah Haji Sugeng Surabaya, nuli dipun ijazahi Zikir Ismu Dzat: ALLOH,
ALLOH, ALLOH, supados dipun amalaken tanpo pegat arikolo lungguh, ngadek,
mlaku, lan sare, miturut mlebu-metunipun ambegan. Caranipun Zikir Ismu Dzat
amung diwahos ing bathin kemawon, wonten aktivitas nopo kemawon kedah Eling
marang Gusti Alloh Kang Moho Mbarengi lan Moho Nglimputi sekabehane kabeh.
Dene Zikir Ismu Dzat
meniko ugi adedasar saking hadiste Kanjeng Nabi Muhammad SAW marang Sayyidina
Ali Bin Abi Tholib ingkang mungel mengaten: “Yaa Ali, Igh’mith Ainaika Wa
Alsiq Syafataika Wa A’li Lisanaka Wa Qul: Alloh, Alloh”, artine: “Hai
Ali, meremno ing mripat loro siro, lan tutupen lisan siro, lan unggahno
(tempelno) ilat siro marang cethak siro, nuli ngucapo ing bathin: Alloh, Alloh.”
(HR. Thobroni lan Baihaqi). Inggih meniko hadist kadamel adedasar Zikir Ismu
Dzat kanthi Zikir Khofi (Zikir Samar).
Amung kemawon ugi perlu
dipun mangertosi bilih lelaku kados mekaten meniko pancen merlokaken Guru
Mursyid, inggih guru ingkang dipun wenangaken aweh Talqin lan Ijazah
kang sampun mangertosi babagan Kepengiranan (Ketuhanan). Inggih guru ingkang
sampun saget nuduhaken dalanipun teko (Wushul) dumateng Gusti Alloh
Ingkang Moho Ngelimputi lan Kang Moho Mbarengi ing sekabehane barang kang
dumadi.
Kawulo (Penterjemah)
meniko kitab amung paring ular-ular utawi pepenget mekaten: “Monggo sami-sami
Talqin Zikir dumateng Guru Mursyid saking thoriqoh punopo kemawon. Amargi
dawuhipun Syaikh Abdul Qadir Al-Jailani wonten Kitab Sirrul Asrar nyebataken
bilih tujuanipun Talqin inggih meniko kadamel mutus sedoyo barang kang sak
lintunipun Gusti Alloh. Sebab sinten kemawon ingkang saget mutus meniko bakal
nemu manisipun ngibadah dumateng Gusti Alloh.” Mekaten saking kawulo
pribadi. Wallohua’lam Bishowab.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar