KITAB
BAHRUL
LAHUT
(SEGORONE
KAPENGIRANAN)
Susunan Syaikh Muhammad Siroj Al-Arif
Penterjemah
Dr.
Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Kawedalaken
Dening
MAJELIS
ZIKIR SYAIKH ABDUL QADIR AL-JAILANI
Alamat: Jl. Masjid Baitul Makmur Sekardangan RT. 03
RW. 09 Papungan Kanigoro Blitar Kode Pos 66171
|
MUQODIMAH
Kabeh
puji amung kagungane Gusti Allah Kang Ngeratoni ngalam kabeh. Shalawat lan
salam mugo-mugo tetep kalimpahaken marang Kanjeng Nabi Muhammad SAW, para ahli baite,
sahabate, lan pengikute tuwin umate kabeh. Amma
Ba’du.
Kitab
meniko terjemahan saking “Kitab Hakekatul Ma’arif” kang kasusun dening Syaikh
Muhammad Siroj Al-Arif Ibnu Syafii ingkang wonten Bendosari, Keras, Kediri.
Kitab meniko mengku enem kitab, inggih meniko:
1.
Kitab Bahrul Lahut
2.
Kitab Makna Sirri
3.
Kitab Insan Kamil Awwal
4.
Kitab Insan Kamil Tsani
5.
Kitab Mirqod
6.
Kitab Majnunulloh
Inggih
enem kitab kang kakumpulaken wonten Kitab Hakekatul Ma’arif meniko ingkang
badhe kawulo terjemahaken kanthi bertahap. Mugi-mugi Gusti Allah paring berkah
lan manfaat dateng terjemahan kawulo.
Blitar,
29 Agustus 2004
Pemangku
Majelis Zikir Syaikh Abdul Qadir Al-Jailani
Dr.
Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Bismillahirrohmanirrohim
Kabeh pengalem iku amung
kagungane Gusti Alloh kang wus ndadekake Nur Muhammad (Cahyo Pinuji) saking
kekuasaane utowo kodrate Alloh. Sholawat lan salam mugo-mugo tetep kalimpahaken
marang Gusti kito Kanjeng Nabi Muhammad
kang dadi kekasihe lan dadi selirane Alloh, lan mugo-mugo sholawat lan salam
ugo tetep kalimpahaken marang keluargane, sahabate, lan umate kabeh. Amma
Ba’du.
Syaikh Abdulloh Al-Arif
dawuh ing ndalem mertelakake perkoro kang samar (Ghoib) lan perkoro kang
ketingal (Syahadah), mongko nuli Syaikh Abdulloh Al-Arif nganggit ing
salah sijine kitab kang nerangake ilmune Alloh kang sejati (Ilmu Haq)
kang den arani “Kitab Bahrul Lahut”, artine: Segorone Kepengiranan.
Yakni, ora ono wangenane (Laa Hududa), ora ono pungkasane (Laa
Intiha’a) keduwene wongkang gelem ngaji kitab iki lan bakal nemu kabegjan.
Sebab setuhune ono ing njerone kitab iki nerangake keagungane Gusti Alloh (Adhomatulloh),
lan saktemene keagungane Gusti Alloh iku ora ono wangenane lan ora ono
pungkasane.
Ngertiyo siro, arikalane
sekabehane jagad iki durung ono lan sekabehane kang dumadi ugo durung ono,
mongko Dzat wujude Alloh iku durung ketingal, lan wujude dzate Alloh iku
dingin/disik (Qodim) tur suwiji (Ahad). Tegese, ora ono kang
nyekuthoni marang Dzate Alloh, lan Dzate Alloh iku wujud Dzat Kang Padang (Dliya’),
Kang Jembar (Wasi’), Kang Suci (Thohir), Kang Bening (Shofa’),
tur Kang Bersih. Dene wujude keagungane Alloh (Adhomatulloh) iku ora
wilangan utowo tak terhingga (Laa Hisaba) ing atase pungkasane.
Ngertiyo siro, saktemene
Gusti Alloh iku tatkalane durung brahi, iku ora ono wektu (Laa Zamana),
ora ono panggonan (Laa Makana), ora ono nduwur (Laa Fauqo), ora
ono ngisor (Laa Tahta), ora ono tengen (Laa Yamina), ora ono kiwo
(Laa Syimala), kerono Nur Muhammad (Cahyo Pinuji) iku durung ono.
Sebab saktemene Arsy, Kursi, pitung langit-bumi lan ahline kabeh, iku didadek
ake dening Gusti Alloh saking Nur Muhammad (Cahyo Pinuji) sakwuse mongso
seket ewu tahun (50.000 tahun). Lan saktemene sifat keagungan (Adhomat)
iku keduwe Kanjeng Nabi Muhammad SAW. Lan Nur Muhammad (Cahyo Pinuji)
iku tetep ing ndalem keagungane Gusti Alloh (Adhomatulloh) mungguh
sejatine.
Tegese, ngertiyo siro ing
saktemene Alloh iku wus andadekake sekabehane barang kang dumadi iku saking Nur
Wilayah (Cahyo Kewalian). Tegese, saking Nur Muhammad (Cahyo Pinuji)
lan Nur Wilayah (Cahyo Kewalian) iku kabeh saking Nurulloh (Cahyone
Alloh). Ngertiyo siro, saktemene Sifat Kewalian (Wilayah) lan Sifat
Kenabian (Nubuwwah) iku dadi sifat keduwene Kanjeng Nabi Muhammad SAW.
Sebab saktemene Kanjeng Nabi Muhammad iku: (1). Asmane Kanjeng Nabi Muhammad
mungguh dhohire iku Sifat Kenabian utowo Nubuwwah; lan (2) Asmane
Kanjeng Nabi Muhammad mungguh bathine iku Sifat Kewalian utowo Wilayah.
Setengahe wong ahli
makrifat saking ahli ngambah dalane ngibadah (Suluk Fi Ibadatillah)
dawuh: Kawitan nyatane (Tajalli-ne) Gusti Alloh, tegese kawitan
keagungane Alloh (Adhomatulloh) ing ndalem kawitan iku wujude Nur
Muhammad (Cahyo Pinuji), tegese sakwuse sampurnane wujude Nur Muhammad.
Lan Nur Muhammad (Cahyo Pinuji) iku panggonan kumpule roh-roh sekabehane
makhluk, sekabehane malaikat, lan sekabehane barang dumadi.
Ngertiyo siro, saktemene
Jauhar Awwal iku Alam Kang Gedhe. Lan Alam Kang Gedhe iku Roh Idhofi
saking Dzate Gusti Alloh. Tegese ngertiyo siro, yen sejatine Alloh naliko awale
brahi (Awwalul Isqi), tegese brahine Sifat Keagungan (Isqul Jalal)
iku ndadekake Jauhar Awwal. Lan Jauhar Awwal iku Alam Kang Gedhe (Alam Kabir).
Lan Alam Kang Gedhe (Alam Kabir) iku Roh Idhofi saking Dzate Alloh,
tegese saking kersane (Irodat-e) Alloh, lan saking kekuasaane (Qudrot-e)
Alloh, lan saking suwijine (Wahdaniyat-e) Alloh.
Ngertiyo siro, saktemene
Alloh ndadekake barang kang dumadi, sekabehane alam, lan sekabehane barang kang
dumadi iku nyatane wujude Arsy, Kursi, papan (Lauh), Qolam, pitung
langit-bumi, Surgo (Jannah), Neroko (Nar) lan ahline kabeh, lan
wujude kabeh kang indah-indah saking wujude Srengenge (Syamsu), Rembulan
(Qomar), Lintang-lintang (Nujum), Langit (Sama’), lan
ahline kabeh, nyatane saking wujude menungso (Insan), Malaikat, lan
wujude Bumi (Ardhi) lan ahline kabeh, nyatane wujude menungso (Insan),
piro-piro kewan (Hayawan), Jin, syetan, lan wujude barang kang dumadi
kabeh, iku kabeh metu sangking Roh Idhofi kerono beninge lan sempurnane Nur
Wilayah. Lan sekabehane kang wus kasebut iku kabeh saking keagungane Gusti
Alloh (Adhomatulloh), sebab dawuhe Alloh ing ndalem Hadist Qudsi: “Kholaqtuka
Li Ajli”, artine: “Ingsun ndadekake siro (Nur Muhammad), mergo amrih
mertelakake keagungan Ingsun”, tegese kerono arah pertelane keagungan
Ingsun. Teruse “Wa Kholaqtul As’ya’a Li Ajlika”, artne: “Lan
Ingsun ndadekake ing perkoro kang dumadi iku kerono arah keagungan siro (Nur
Muhammad)”, tegese, kerono arah mertelakake keagungan siro (Nur Muhammad).
Syaikh Abdulloh Al-Arif
dawuh: Ngertiyo siro, saktemene Alloh ndadekake saben-saben perkoro kang dumadi
iku kanthi lantaran Nur Wilayah (Cahyo Kewalian). Jalaran saktemene Nur
Muhammad (Cahyo Pinuji) iku wus sempurno, kerono dawuhe Alloh: “Wallohu
Utimma Nurohu”, artine: “Sejatine Gusti Alloh iku wus nyempurnakake
Nur Muhammad”.
Ngertiyo siro, yen
sejatine Gusti Alloh iku ndadekake kabeh malaikat iku saking Nurul Insan
(Cahyone Menungso), lan ndadekake cahyane menungso saking Nur Wilayah
(Cahyo Kewalian), lan ndadekake Nur Wilayah iku saking Nurulloh (Cahyone
Gusti Alloh), kerono dawuhe Gusti Alloh: “Ingsun wus ndadekake kabeh
malaikat saking piro-piro cahyane menungso (Nurul Insan), lan Ingsun ndadekake
piro-piro menungso saking Nur Wilayah (Cahyo Kewalian), tegese saking Nur
Muhammad (Cahyo Pinuji), lan Ingsun ndadekake Nur Wilayah saking Nurulloh
(Cahyone Gusti Alloh) kerono amrih mertelakake keagungane Alloh
(Adhomatulloh).”
Syaikh Abdulloh Al-Arif
dawuh: Kawitan pertelane Dzate Alloh, tegese kawitan nyatane keagungane Gusti
Alloh iku manggon maring Qolam, lan awit saking Qolam tumeko
maring wujude Nuqod Ghoib, lan awit saking Nuqod Ghoib tumeko
maring Nur Muhammad. Tegese, ngertiyo siro saktemene Gusti Alloh iku
manggon marang arahe Nur Muhammad, mongko nuli banjur ketingal (Ta’ayyun)
rupo kang nyoto ing ndalem njerone kaca (Mir’at), lan rupo kang nyoto
ing njerone kaca (Mir’at) iku sejatine Roh Idhofi. Dene wujude
Dzate Alloh iku koyo umpamane rupo kang nyoto ing njerone kaca (Mir’at).
Kanjeng Nabi Muhammad SAW
dawuh: Kawitan barang kang digawe Gusti Alloh iku Roh Idhofi. Mongko nuli Gusti
Alloh ndadekake Nur-ku songko Cahyone Alloh (Nurulloh), nuli Alloh
ndadekake wujude Nuqod Ghoib. Mongko nuli Alloh ngumpulake ing
mengkono-mengkono telu (Nur Muhammad, Nurulloh, Nuqod Ghoib) ing dadi
suwiji (Wahidah), mongko nuli Alloh ningali kelawan kahanan welas asih (Ainur
Rohmah), tegese Alloh ningali kelawan kahanan sempurnane Ingsun. Mongko
nalikone Nur Ingsun wus ono ing mongso seket ewu tahun (50.000 tahun), mongko
Alloh ningali Nur Ingsun, mongko nuli gumeter Nur Ingsun mergo saking peparinge
Gusti Alloh. Nuli Alloh dawuh maring Nur Ingsun: “Alastu Birobbikum?”,
artine: “Opo dudu Ingsun Pengiran siro?”. Mongko Nur Ingsun njawab: “Balaa”,
artine: “Inggih, Panjenengan Pengiran Ingsun”, nuli Nur Ingsun sujud
marang Alloh kelawan limang sujudan. Dene sujude Nur Ingsun ing ndalem mongso
seket ewu tahun (50.000 tahun) ing limang sujudan marang suwijine Alloh (Wahdaniyatulloh)
iku isyaroh yen saktemene Alloh iku majibake marang Ingsun lan umat ingsun ing
nindakake sholat ing ndalem sedino sewengi limang wektu (Sholat Maktubah).
Waliyulloh kang ahli ilmu
dawuh: Kawitan brahine Alloh iku manggon marang Qolam, tegese kenyataane
keagungane Dzate Alloh sakwuse brahi (Isqi) iku manggon maring Qolam.
Lan awit saking Qolam tumeko maring wujude Nuqod Ghoib. Lan awit saking
wujude Nuqod Ghoib tumeko maring arahe Nur Muhammad. Lan awit saking Nur
Muhammad mongko metu tumeko maring Lauh Mahfudz (Papan Kang Direkso),
mongko nuli ketingal Gambar (Qolam), tegese nyoto ing atase wujude Qolam
lan ing atase wujude sekabehane barang kang den dadekake (makhluk), lan wujude
sekabehane barang kang dumadi. Dene sekabehane kabeh iku mau nyoto saking
keagungane Nur Wilayah (Adhomatul Wilayah). Lan Nur Wilayah iku saking
keagungane Alloh (Adhomatulloh). Dene keagungane Alloh (Adhomatulloh)
iku ora ono wilangan (Laa Hududa) lan ora ono watese (Laa Intiha’a).
Catetan kawulo: wonten ing bahasa kulo inggih meniko “Tak Terhingga”
(Penterjemah).
Nuli Gusti Alloh dawuh: “Bii
Kaana Maa Kaana. Bii Yakuunu Maa Yakuunu”, artine: “Klawan sebab
Ingsun, wus wujud opo wae barang kang wus wujud. Klawan sebab Ingsun, bakal
wujud opo wae barang kang bakal wujud”. Dene wujude sekabehane Alam iku ora
wujud kang sejati, nyatane mung aran bloko. Dene wujud kang sejati iku mung
wujude Alloh. Lan sakdurunge iki (tegese: sakdurunge brahine Sifat
Jalal/Keagungan lan brahine Sifat Jamal/Keelokan) iku ora ono nduwur (Laa
Fauqo), ora ono ngisor (Laa Tahta), ora ono tengen (Laa Yamina),
ora ono kiwo (Laa Syimala), ora ono panggonan (Laa Makana), ora ono
jaman (Laa Zamana), ora ono wektu (Laa Waqta), ora ono mongso (Laa
Khiina). Dene wujude keagungane Alloh (Adhomatulloh) iku ora ono
wilangan (Laa Hududa) lan ora ono watesan (Laa Intiha’a), kerono
dawuhe Alloh: “Allohu Akbar”, artine: “Sejatine Alloh iku
luwih agung/gedhe”. Tegese, ora ono wilangan (Laa Hududa) lan ora
ono watesan (Laa Intiha’a) ing ndalem keagungan (kebesaran) Alloh. Lan
dawuh: “Laitsa Kamistlihi Syai’un Wa Huwas Sami’ul Basyir”,
artine: “Ora ono kang biso mbandingi Alloh, lan Alloh iku Dzat Kang Moho
Mirsani lang Kang Moho Ningali/Waskito”.
Wong Ahli Rasa Sejati (Ahlus
Sirri) dawuh: Sejatine Alloh iku parek/cedek kang bongso maknawi. Lan Alloh
iku adoh kang ora ono wangenane (Laa Hududa), tegese adohe Alloh iku ora
ono wangenane (Laa Hududa utowo Tak Terhingga). Dawuhe Alloh: “Wa
Huwa Aqrobu Min Hablil Warid”, artine: “Lan Alloh iku luwih
parek/cedek tinimbang karo otot gulu iring”, kerono setuhune Alloh iku ora
ono kang madani ing suwuji-wiji, kerono dawuh: “Saktemene wong-wong iku bisa
weruh/ningali Alloh kelawan adoh utowo wong-wong iku biso weruh/ningali Alloh
kelawan parek/cedek.”
Wong Ahli Ngerti/Ningali
Alloh dawuh: Ningaline wongkang ningali iku yento ningali maring sejatine Awak
Dhewe-ne, nuli ningali maring sejatine Gusti Alloh. Mergo songko
iku, wajib kanggone wong-wong kang iman yento ningali jejenengan loro, yoiku:
(1) Yento ngerteni maring Sejatine Awak Dhewe-ne; (2) Yento ngerteni maring
Sejatine Gusti Alloh. Wong Ahli Isyaroh dawuh: Peningale wongkang ningali
sejatine Alloh iku sah mergo: (1) Arep ningali ing tanggal; (2) Arep ningali
ing tanggal wulan Purnomo. Ngono iku mau tetep ing ndalem angen-angen siro
kanthi tetep madep manteb maring Pangeran siro. Catetan kawulo: Dawuh
iki namung ibarat yen tanggal biasa iku
serba ora sempurno. Dene tanggal wulan Purnomo iku sempurno. Sing ora sempurno
iku Awake Dhewe. Dene sing sempurno iku Gusti Alloh. Masiho ngono
iku, iku kabeh iyo tetep aran Wulan. Tapi iki mung kanggo tafakur bloko.
(Penterjemah).
Ngertiyo siro, saktemene
kang aran Islam iku ibarat saking Kalimah Syahadat. Sopo wonge moco
Kalimah Syahadat, mongko wong iku aran Wong Islam (Muslim). Dene
sempurnane Islam iku yento wong iku ningali/ngerti ing sejatine Alloh. Wong
sing ngerti ngono iku diarani Wong Iman (Mukmin) ing sejatine
Alloh, sebab wus ngerteni/nyekseni ing sejatine Alloh. Kanjeng Nabi Muhammad
SAW dawuh: “Sopo wonge sing tafakur utowo pikir-pikir sak jam iku luwih
apik/bagus tinimbang karo ngibadah sewu tahun” (Al-Hadist).
Wongkang Manteb Ing
Sejatine Alloh dawuh: Anane awak siro lan sampurnane wujud siro iku kelawan
perintahe Pangeran siro, kerono dawuhe Alloh: “Kun Fayakun”
artine: “Onoho sekabehane, mongko sekabehane ono”. Dene anane sirnane (Fana’-e)
awak siro lan perubahane awak siro iku tetep kelawan kuwasane (Qudrat-e)
Pangeran siro lan kersane (Irodat-e) Pangeran siro, kerono dawuhe Alloh:
“Kullu Syai’in Halikun Illa Waj’hahu. Wa Huwa Ala Kulli Syai’in Qodiir.
Wa Lahul Hukmu Wa Ilaihi Tur’ja’uun”, artine: “Sekabehane suwiji-wiji
iku keno rusak, kejobo Dzate Alloh dhewe kang ora rusak. Lan Alloh ing atase
suwiji-wiji iku Moho Kuwoso. Lan tetep keduwe Alloh iku hukum/putusan, lan
maring Alloh siro kabeh bakal bali.”
Wong Ahli Isyaroh dawuh:
Ibarat brahine sejatine Alloh (Ibarotul Isqi) iku Dzat Mutlak, tegese
wujude Dzat Mutlak. Iyo wujude Dzat Mutlak iku rupo kang nyoto (Shurotul
A’yan) ing ndalem njerone kaca (Mir’at). Lan iyo rupo kang nyoto ing
njerone kaca (Mir’at) iku kahanan brahine Alloh. Dene wujude Dzat Mutlak
iku iyo wujude Dzate Alloh. Ngertiyo siro, brahine Alloh iku ono loro, yoiku:
(1) Brahine Sifat Keagungan utowo Isqul Jalal; lan (2) Brahine Sifat
Keelokan utowo Isqul Jamal.
Brahine Sifat Keagungan (Isqul
Jalal) iku tetep kelawan Dzate Alloh, tegese iku iyo disik/dingin (Qodim).
Lan brahine Sifat Keagungan (Isqul Jalal) iku kahanan brahine Alloh.
Dene brahine Sifat Keelokan (Isqul Jamal) iku ora tetep kelawan Dzate
Alloh. Dene brahine Sifat Keelokan (Isqul Jamal) iku wujude Dzat Mutlak,
tegese wujude Alam kabeh. Dene Kang Brahi (Asyiq) iku dadi ibarat saking
kersane (Irodat-e) Alloh. Dene rupo kang nyoto (A’yan) iku ibarat
saking ilmune Alloh (Ilmulloh). Lan rupo kang nyoto (A’yan) iku
wujude Alam kang kinaweruhan saking sifat keagungan (Kibriya-e) Alloh.
Dene sejatine Alloh iku
Dzat kang Dingin/Disik (Qodim) lan Murbo Dhewe (Azali).
Kinaweruhane Gusti Alloh iku koyo rupone kang den rupok-aken. Lan rupo kang den
rupok-aken iku aran Kang Den Anyar-aken (Mahdust). Dene kenyataan den
weruhine Alloh iku diarani kelawan wujud rupo/alam (Wujudul A’yan).
Jalaran saktemene kenyataane Alloh iku arikalane dingin-e/disik-e kang nyoto.
Dene dingin-e utowo disik-e kang nyoyo iku nyatane Arsy, Kursi, pitung
langit-bumi lan ahline kabeh. Lan dingin-e/disik-e kang nyoto iku dadi tepo
tulodo Kang Den Anyar-aken (Mahdust). Lan Gusti Alloh iku babar pisan
ora ngalih saking Dzate Alloh dewe. Lan Alloh iku kang ndadekake kabeh makhluk.
Lan sejatine Alloh iku babar pisan ora ngalih soko purbone dhewe (Azaliyah-e
Dhewe). Lan Alloh iku ndadekake makhluk saking kuwasane (Qudrat-e) lan
kersane (Irodat-e) Alloh dewe. Lan sejatine Alloh iku ora mlebu ing
ndalem Lauh Mahfudz (Papan Kang Direkso) lan ora metu saking Lauh
Mahfudz (Papan Kang Direkso), balik rupo kang nyoto ing njero kaca (Wujudul
A’yan) lan dingin-e/disik-e kang nyoto (Muqoddimatul Mubin) iku
tetep ing ndalem kenyataane Rasane (Sirri-ne) Alloh, lan ora ono opo
kang dingin/disik iku kelawan anyar teko (Hadist). Jalaran sejatine kang
haq iku dingin/disik (Qodim), lan kerono saktemene dingin/disik kang
nyoto (Muqoddimatul Mubin) iku sejatine ora ono (Adam), tegese
ora ono ing ndalem Sejatine Kang Haq. Kerono saktemene dingin/disik kang nyoto
(Muqoddimatul Mubin) iku ora ono kelawan Dzat lan ora ono Maujud.
Wong Ahli Ilmune Gusti
Alloh dawuh: Brahine Alloh iku koyo umpane rupo ing njero kaca (Mir’at)
kang bening. Mongko kenyataane Alloh iku dadi ketingal ing ndalem njerone kaca
(Mir’at). Dene Roh Idhofi iyo iku aran Makhluk. Jalaran awit saking ono
nuli marang ora ono (Minal Adam Ilal Wujud), lan kaca-ne iku
dingin/disik (Qodim) kang kapindho arane. Lan iyo kaca iku nyoto kang
disik, lan kabeh rupo iku dadi ketingal ing ndalem njerone kaca. Lan kabeh rupo
kang ketingal ing ndalem njerone kaca iku aran Kang Den Anyar-aken (Mahdust)
lan ora ono kelawan Dzat. Kerono saktemene kabeh rupo kang ketingal ing ndalem
njerone kaca iku ora ono (Adam), dene wujude Dzate Alloh iku
dingin/disik (Qodim), kerono saktemene wujude Dzate Alloh iku tetep
kelawan Sifate Alloh. Dene nyatane Alloh iku kang nyoto ing ndalem njerone kaca
(Mir’at), lan kang nyoto ing ndalem njerone kaca (Mir’at) iku
aran Kang Den Braheni (Ma’syuq), lan iyo Kang Den Braheni (Ma’syuq)
iku isine Roh Idhofi.
Ngertiyo siro, saktemene
Dzate Alloh iku koyo rupo kang ono ing njerone kaca (Mir’at), Kang Suci,
Kang Bening, Kang Bersih, mongko dadi ketingal opo-opo rupo kang nyoto/alam ing
njerone kaca (Mir’at). Lan rupo kang nyoto ing njerone kaca (Mir’at)
iku aran Hakekate Roh Idhofi (Haqiqotu Ruh Idhofi). Lan hakekate Roh
Idhofi iku iku asale kabeh makhluk. Kerono saktemene roh-e poro makhluk iku
metu saking Roh Idhofi. Dene kang aran Roh Idhofi iku panggonan Nur
Muhammad lan panggonan Roh-e Kanjeng nabi Muhammad SAW. Lan kenyataan ilmune
Alloh iku dingin/disik (Qodim), murbo dhewe (Azali), selawase
tanpo owah (Abadi). Dene kenyataan kahanan wujude Dzate Alloh sakwuse
brahi iku wujude sekabehane Alam. Dene wujude Dzate Alloh sakdurunge brahi iku
dingin/disik (Qodim), murbo dhewe (Azali), lan selawase tanpo
owah (Abadi).
Mugo-mugo Gusti Alloh
ngapuro marang kulo lan sedoyo kaum muslimin kelawan welas asihe, Duh Dzat Kang
Moho Welase Piro-Piro Kang Welas Asih. Alhamdulillahirobil Alamin Tammat
Tarjamatuhu.
PENUTUP (KHOTIMAH) KANG WIGATOS
Dr. Arif Muzayin Shofwan, M.Pd.
Perlu dipun sumerapi lan
dipun mangertosi bilih Kitab Hakekatul Ma’arif kang mengku enem kitab meniko
rumiyen saking panjenenganipun Syaikh Anshor Muhammad ingkang ugi dados Mursyid
Thoriqoh Sathoriyah. Syaikh Anshor Muhammad Pamengku Pondok Pesantren Nur
Mambaul Hisan Sembon Kanigoro Blitar meniko biasane mahos kitab meniko setiap
Malam Jumat wekdalipun dalu sak sampunipun jam kalih welas dalu. Amargi
punopo?. Mahos kitab meniko kedah kanti beninge ati supados mboten salah dalane
makrifat marang Gusti Alloh. Mulane dipun pilih wekdal dalu meniko ibarat penempuh
Jawi “Surub Kayon” ateges wekdal ingkang sahe tumurune Wahyu Ilahi.
Inggih meniko, wekdal ingkang ndukung Heneng, Hening, Eling, lan Waspada-ne
manah tumprap penempuh dalan.
Rikolo semanten, kawulo
nate sowan lan ambeguru dateng Syaikh Anshor Muhammad kaliyan Mbah Haji
Muhammad, Mbah Haji Sugeng Surabaya, nuli dipun ijazahi Zikir Ismu Dzat: ALLOH,
ALLOH, ALLOH, supados dipun amalaken tanpo pegat arikolo lungguh, ngadek,
mlaku, lan sare, miturut mlebu-metunipun ambegan. Caranipun Zikir Ismu Dzat
amung diwahos ing bathin kemawon, wonten aktivitas nopo kemawon kedah Eling
marang Gusti Alloh Kang Moho Mbarengi lan Moho Nglimputi sekabehane kabeh.
Dene Zikir Ismu Dzat
meniko ugi adedasar saking hadiste Kanjeng Nabi Muhammad SAW marang Sayyidina
Ali Bin Abi Tholib ingkang mungel mengaten: “Yaa Ali, Igh’mith Ainaika Wa
Alsiq Syafataika Wa A’li Lisanaka Wa Qul: Alloh, Alloh”, artine: “Hai
Ali, meremno ing mripat loro siro, lan tutupen lisan siro, lan unggahno
(tempelno) ilat siro marang cethak siro, nuli ngucapo ing bathin: Alloh, Alloh.”
(HR. Thobroni lan Baihaqi). Inggih meniko hadist kadamel adedasar Zikir Ismu
Dzat kanthi Zikir Khofi (Zikir Samar).
Amung kemawon ugi perlu
dipun mangertosi bilih lelaku kados mekaten meniko pancen merlokaken Guru
Mursyid, inggih guru ingkang dipun wenangaken aweh Talqin lan Ijazah
kang sampun mangertosi babagan Kepengiranan (Ketuhanan). Inggih guru ingkang
sampun saget nuduhaken dalanipun teko (Wushul) dumateng Gusti Alloh
Ingkang Moho Ngelimputi lan Kang Moho Mbarengi ing sekabehane barang kang
dumadi.
Kawulo (Penterjemah)
meniko kitab amung paring ular-ular utawi pepenget mekaten: “Monggo sami-sami
Talqin Zikir dumateng Guru Mursyid saking thoriqoh punopo kemawon. Amargi
dawuhipun Syaikh Abdul Qadir Al-Jailani wonten Kitab Sirrul Asrar nyebataken
bilih tujuanipun Talqin inggih meniko kadamel mutus sedoyo barang kang sak
lintunipun Gusti Alloh. Sebab sinten kemawon ingkang saget mutus meniko bakal
nemu manisipun ngibadah dumateng Gusti Alloh.” Mekaten saking kawulo
pribadi. Wallohua’lam Bishowab.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar